maandag 16 maart 2015

LUNCHTIP: RIJSTWAFELS MET EIWITTEN & GEZONDE VETTEN

Soms, ben ik de salades tussen de middag even zat.
Soms, ben ik te lui om te bedenken wat ik in mijn salade wil doen, laat staat klaar te maken.
Soms, wil ik gewoon een keer wat anders.

Daarom hierbij een lunchvariatie die snel, makkelijk en voedzaam is. Wil je geen brood eten en vind je salades even te veel gedoe (valt best mee, vaak een kwestie van de juiste voorbereiding..)!? Dan zou je eens hier aan kunnen denken.

Stap 1: Zorg dat je altijd rijstwafels in je bureaula / auto / tas mee hebt
Rijstwafels op zichzelf zijn niet per definitie super gezond.  Persoonlijk zou ik voor een zilvervliesrijstvariant kiezen in verband met de nodige vezels. Het beleg (gezonde vetten en eiwitten) maakt het een volwaardige lunch en zorgt dat je bloedsuikerspiegel niet zo snel stijgt en je dus langer een 'vol' gevoel hebt. Een  prima manier om gezond te lunchen als je het mij vraagt! Overigens ook geschikt als tussendoortje!

Stap 2: Zorg voor diverse beleg bestaande uit gezonden vetten en eiwitten
Beleg je rijstwafel royaal en gezond zodat het goed vult en je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt. Ivm de hoge glykemische index (= snelheid waarin je bloedsuikerspiegel stijgt) is het goed om de rijstwafels te beleggen met gezonde vetten en eiwitten. Op die manier hou je je bloedsuikerspiegel in balans. Sowieso is het goed je rijstwafel te beleggen met een laag (biologische) ongezoute roomboter vervolgens kun je ze verder beleggen met bijvoorbeeld biologische kipfilet, een gekookt eitje, geprakte avocado met peper en zout, zalm of bijvoorbeeld deze amandelpasta van de Albert Heijn. Dit laatste is niet super goedkoop, maar je doet er wel behoorlijk lang mee.

Wil je meer informatie over wat gelykemische waarde/index betekent en wat voor effect dit heeft op je lichaam/gezondheid? In de Hormoonfactor van Ralph Moorman vind je hier veel informatie over. Lees ook eens dit artikel van blogger 'Fitbeauty'.


Zo simpel kan het zijn! Geniet van je lunch en als je er tijd voor hebt, ga eens een stukje wandelen tijdens de lunchpauze! Helpt je weer mee met je dagelijkse portie beweging!

Volg je me al op Facebook? Like hier mijn page!  

Follow my blog with Bloglovin


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen