dinsdag 7 juli 2015

RESET - LISET! #2

Ik heb het overleefd! Jeej! Eerlijk is eerlijk, het viel erg mee. Dag 1 ging prima, dag 2 ook nog, dag 3 denk je: "Ik wil graag kauwen' (blijkbaar hebben wij mensen die behoefte), dag 4 begin je er langzaam klaar mee te raken en dag 5 begin je weer langzaam op te bouwen dus dan voelt zelfs kauwen op een rijstwafel al als een feestje! ;-)

Zoals ik al in mijn vorige blog zei, is de overgang voor mij niet super groot. Ik eet al voor het grootste gedeelte gezond, onbewerkt voedsel en ben al gewend aan de 'groene-smoothie-drap'. Voor de duidelijkheid, ik heb de smoothies en soepjes naar eigen gevoel en smaak gemaakt. Er zit dus niet een 'detox theorie' achter of een speciale opbouw. Het ging mij vooral om het uitsluitend nemen van vloeibaar voedsel in de vorm van groente, fruit en water en wat dit met mijn lichaam zou doen..

Mijn weekmenu zag er ongeveer als volgt uit:

Dag 1 - Ik was bij een vriendin in Amsterdam (dus moest gelijk improviseren..): 

Pre - ontbijt: Lauw water met uitgeperste halve citroen
Ontbijt: Groene smoothie sinaasappel. kiwi, banaan, avocado & gebroken lijnzaad
Lunch: Smoothie kiwi, banaan, spirula (van de La Place)
Diner: Courgettesoup van SLA 

Dag 2:
Pre - ontbijt: Lauw water met uitgeperste halve citroen
Ontbijt: Groene smoothie spinazie, sinaasappel. kiwi, banaan, avocado & gebroken lijnzaad
Lunch: Smoothie rode biet, sla, bleekselderij en blauwe bessen.
Avondeten: Courgette/Wortelsoep

Dag 3: 
Pre - ontbijt: Lauw water met uitgeperste halve citroen
Ontbijt: Groene smoothie andijvie, sinaasappel. kiwi, avocado & gebroken lijnzaad
Lunch: Smoothie rode biet, bleekselderij, basilicum, aardbei & blauwe bessen
Middag: Juice (gemaakt met de slowjuicer) van komkommer, wortel en kiwi.
Avond: Bloemkool/Preisoep

Dag 4: 
Pre - ontbijt: Lauw water met uitgeperste halve citroen
Ontbijt: Groene smoothie andijvie, sinaasappel. kiwi, avocado & gebroken lijnzaad
Lunch: Smoothie rode biet, bleekselderij, basilicum, aardbei & blauwe bessen
Tussendoor: Stiekem heb ik hier een groene appel gegeten. Ik kon mijn kauwbehoefte niet langer bedwingen (oeps!).
Avond: Bloemkool/Preisoep

Dag 5 - langzaam weer terug naar vast voedsel...:  
Pre - ontbijt: Lauw water met uitgeperste halve citroen
Ontbijt: Groene smoothie van spinazie, avocado, sinaasappel, kiwi & gebroken lijnzaad
Middag: 3 rijstwafels met kipfilet
Tussendoor: Groene appel
Avond: Een super lekkere salade uit het nieuwe boek van Rens Kroes, die ik binnenkort met jullie ga delen.

Tussen de 'gangen' door, dronk ik heel veel water en groene thee. Zo'n 4 liter per dag. 

De soepen werden uitsluitend gemaakt van verse groente en op smaak gebracht met wat knoflook, ui en kruiden. Vervolgens werd daar de staafmixer op gezet en had je eigenlijk een soort van warme groen(t)e smoothie (oké, dit klinkt heel vies, viel best mee :)).

Het effect / de resultaten:  
Ik wou dat ik je kon zeggen dat ik me extreem energiek ging voelen, mijn huid stralender was dan ooit tevoren, etc. maar om heel eerlijk te zijn (en dat ben ik altijd, heel eerlijk..), viel me dat een klein beetje tegen.

Na dag 3 kwam zeker een toename in mijn energie, maar dat ik nou een enorme 'boost' kreeg, kan ik niet zeggen. Daarbij moeten we niet vergeten dat het natuurlijk extreem warm was vorige week en daar worden we met z'n allen natuurlijk ook een beetje duf van.

Het grootste voordeel wat ik eraan heb ondervonden, is de kilo's die er écht heel snel vanaf gingen. In de 4/5 dagen ben ik ruim 3 kg kwijtgeraakt. Daar komt altijd wel weer iets van bij, maar dat is niet zo gek. Een ander groot voordeel is dat je behoefte aan slecht eten / suikers écht weer even wordt geneutraliseerd én dat is precies wat ik nodig had!

Uiteindelijk heeft het dus wel het resultaat gehad waar ik naar op zoek was: een reset naar een gezond(e) eetpatroon/ levensstijl!

Ps. ik heb foto's gemaakt van sommige smoothies / soepjes, maar écht smakelijk zagen die er niet uit dus die zal ik jullie besparen... Uiteraard wel op aanvraag verkrijgbaar! ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen